타카히로 마츠모토는 "인간이 아니지만 인간"이라는 전시에서 신들, 성인, 신화적인 존재와 연결된 조각물의 존재를 탐구하며 이는 본질적으로 인간의 존재와 관련이 있다고 말합니다. 인간종에 대한 다른 시각을 취하면서 그는 세계에서의 인간의 존재 이유를 강화하고자 합니다.

이 특별한 전시에서 마츠모토는 여전히 그의 작품의 기반이 되는 인간의 얼굴을 활용합니다. 그러나 그는 살아있는 나무에 "인간과 유사한" 형상을 조각하는 행위를 통해 조금씩 인간 형태에서 벗어나 비인간적인 미학의 요소를 통합합니다. "인간 같은" 형상을 조각하는 행위에 참여함으로써 그는 인간의 무의미함과 자연의 압도적인 힘 사이의 심오한 대조에 자각됩니다. 이 내성적인 과정은 그에게 조각이 의식적인 인식 이상의 초월적인 힘을 지니고 있는지를 곰곰이 생각하게 하며, 자아 발견을 찾고 그의 미술 실천을 통해 인류의 상상 속 기원을 탐험하게 만듭니다.

 

 

Takahiro Matsumoto, in his exhibition titled "Not Human but Human," explores the existence of sculptures such as deities, saints, and mythical creatures, which are inherently linked to the presence of humanity. Taking a different perspective on the human species, he aims to reinforce the reasons for its existence in the world.

In this particular exhibition, Matsumoto continues to utilize human faces as a foundation for his artwork. However, he introduces slight deviations from human form, incorporating elements of non-human aesthetics. Engaging in the act of carving "human-like" figures on raw wood, he becomes conscious of the profound contrast between the insignificance of human beings and the overpowering force of nature. This introspective process leads him to contemplate whether his act of carving holds a transcendent power beyond conscious awareness, prompting him to search for self-discovery and explore the imagined origins of humanity through his art practice.